سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2959 تعداد نوشته های امروز : 0×
عملیات روانی جدید و ناشیانه تل‌آویو علیه ایران
06 اردیبهشت 1401 - 6:32
12
جنگ روانی ناشیانه صهیونیست‌ها پیام‌های اصلی عملیات روانی ناشیانه تل‌‌آویو علیه ایران
ارسال توسط : منبع : فارس
پ
پ

عملیات روانی جدید و ناشیانه تل‌آویو علیه ایران

رژیم موقت صهیونیستی به منظور سرپوش گذاشتن بر ناکامی‌های منطقه‌ای خود، عملیات روانی جدید اما ناشیانه‌ای را علیه ایران و محور مقاومت به راه انداخته و با درز خودخواسته اسرار نظامی و اطلاعاتی مدعی تقویت توانمندی‌های خود در منطقه می‌شود.

در سایه شکست‌های مستمر اطلاعاتی و نظامی ارتش رژیم موقت صهیونیستی در میدان‌های مختلف،  برای نخستین‌بار، نهاد نظارت و حراست نظامی رژیم اسرائیل، به یک رسانه عبری اجازه داد تا درباره «یگان فعال‌سازی» وابسته به شعبه اطلاعات نظامی (امان) در ارتش اشغالگر، گزارشی منتشر کند و با سه ژنرالی که این یگان مخفی را هدایت می‌کنند، گفت‌و‌گو کند؛ یگانی که به اعلام وبگاه عبری زبان«YNET» (یدیعوت آحارونوت)، جنگ‌هایی را که رژیم عبری علیه دشمنانش و در خط مقدم آن‌ها، ایران راه انداخته، اداره می‌کند.

جنگ روانی ناشیانه صهیونیست‌ها

روزنامه عربی «رأی الیوم» با انتشار یادداشتی درخصوص این جنگ روانی صهیونیست‌ها که به نظر می‌رسد حاصل شکست‌های مستمر در عرصه‌های مختلف است، نوشت که این یگان مخفی، تا به امروز به طور شبانه‌روزی بر آن‌چه در خاورمیانه در حال اتفاق است، نظارت می‌کند و توصیه‌هایی را برای سطوح سیاسی و امنیتی اسرائیل تهیه می‌کند. به عنوان مثال، این‌که چگونه به جمهوری اسلامی ایران به منظور  نابودی برنامه هسته‌ای آن، پاسخ دهد. برنامه‌ای که دولت اشغالگر، آن را تهدیدی وجودی برای خود می‌داند.

وب‌سایت یدیعوت آحارونوت، در ادامه بدون افشای نام و عکس سه ژنرالی که این یگان را هدایت می‌کنند، می‌نویسد که این یگان، توصیه هایی در مورد چگونگی و مکانیسم اقدام اسرائیل در صورت بروز بحران امنیتی ارائه می دهد: حمله با هواپیماها، یا اکتفاکردن به جنگ الکترونیک. به گفته فرماندهان این یگان نظامی اسرائیل، مشخص می‌کند که آیا باید این رژیم اقدام به یک عملیات در هم تنیده و مشترک که شامل تلاش دیپلماتیک، فشار اقتصادی، و توسل عملیات فریب بدون نیاز به شلیک یک گلوله باشد، نماید یا خیر؟

بزرگنمایی اتحاد بی‌سابقه با ارتش‌های عربی منطقه

علاوه بر این، این ژنرال‌ها با تأکید بر این‌که ایران، حزب الله و سازمان‌های مقاومت در نوار غزه، به ویژه حماس و جهاد اسلامی، دشمنان سرسخت رژیم اشغالگر بوده و هستند، ادعا کردند که اقدامات ایران در خاورمیانه و تلاش‌های بی وقفه آن برای کنترل منطقه، اتحادها و ائتلاف‌های جدیدی پدید آورده و همسو بودن منافع موجب همکاری، حتی در زمینه اطلاعاتی، بین این یگان اسرائیلی و سایر یگان‌های وابسته به ارتش‌های منطقه شده است.

این فرماندهان صهیونیست همچنین ادعا کردند که این سطح همکاری با ارتش‌های دیگر، که مقصود از آن ارتش‌های عربی در منطقه‌است، تا  چندین سال پیش وجود نداشت.

وای‌نت در ادامه به نقل از یکی این سه ژنرال می‌نویسد که در چارچوب این روابط جدید، ژنرال (ج)  که در سفری علنی به مغرب رفته بود، می‌گوید: این همکاری جدید این فرصت را برای ما ایجاد می‌کند تا توانمندی‌هایی اضافی کسب کنیم و مشکلات را به شکلی بهتر  و سریعتر از قبل شناسایی کنیم و این همکاری به ما مزیت و برتری دفاعی می‌دهد و این موارد در ساده‌ترین مسائلی که ذهن انسان می تواند تصور کند، اتفاق می‌افتد.

تکرار بلوف حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران

فرماندهان یگان مخفی اسرائیل در ادامه ادعا کردند که علاوه بر نگرانی دائمی از تمرکز ایران در منطقه، افسران و سربازان این یگان نیز به صورت متمرکز بر اجرای تدارکات جدید و لازم اسرائیل برای انتخاب گزینه نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران کار می کنند. به خصوص در سایه امضای توافقی که احتمالا بین تهران و کشورهای بزرگ و در رأس آن‌ها، آمریکا امضا خواهد شد.

بنا بر ادعاهای این ژنرال‌های صهیونیست، ارتش اشغالگر حدود یک دهه پیش برای حمله نظامی به برنامه هسته‌ای ایران به سطح بالایی از آمادگی‌ها دست یافته و هزینه‌های پروژه مذکور بالغ بر صدها میلیون دلار برآورد شده بود.

این سایت اسرائیلی ادامه داد: «اگر به آن‌چه ذکر شد، قراردادهای همکاری هوایی مشترک ارتش اسرائیل و ارتش کشورهای عربی همسایه را اضافه کنیم که همکاری بی سابقه ای است که اخیراً علنی شده است، حتما به یک خاورمیانه جدید می‌رسیم».

رویای ناتمام ناتوی عربی – اسرائیلی

این وب‌سایت صهیونیستی در پایان گزارش خود این سوال را طرح می‌کند که آیا دولت عبری منابع کافی برای پروژه حمله نظامی به ایران اختصاص داده است یا اینکه صحبت تنها درباره اظهارات مقامات اسرائیل است؟

رأی الیوم در ادامه نوشت: «اما دو سوال مهمی که این وب‌سایت نپرسید، این است که آیا ائتلاف‌های جدید با کشورهای عربی که  ایران را تهدیدی برای خود می‌دانند، یک ناتوی عربی-اسرائیلی ایجاد می‌کند؟ آیا کشورهای عربی در تأمین مالی پروژه اسرائیل برای حمله نظامی برای نابودی برنامه هسته‌ای ایران مشارکت خواهند کرد؟».

به اعتقاد تحلیلگران تشکیل ناتوی عربی یک طرح آمریکایی -صهیونیستی با هدف مقابله با آن‌چه که نفوذ ایران در منطقه خوانده می‌شود و نیز تضعیف قدرت محور مقاومت از چندین دهه پیش طرح شده و هربار به بهانه‌ای بار دیگر از سوی مقامات صهیونیست مطرح می‌شود. اما موانع تشکیل ناتوی عربی – اسرائیل هرگز برطرف نشده و به همین دلیل از آن به عنوان یک رویای غیرقابل تعبیر یاد می‌شود.

پیام‌های اصلی عملیات روانی ناشیانه تل‌‌آویو علیه ایران

اما به راستی تل آویو از درز خودخواسته این اطلاعات نظامی به دنبال چیست و پیام این افشاگری ناشیانه چه می‌تواند باشد؟

پایگاه خبری شبکه العالم با بازنشر این گزارش سایت وای‌نت، نوشت: «واضح است که اگر قرار باشد، انتشار این اطلاعات حاوی پیامی باشد، نخستین پیام، افشای ناتوانی، ضعف، ناامیدی و سرخوردگی اسرائیل در مقابل محور مقاومت بویژه ایران است. وقتی این رژیم مدعی می‌شود که اسرار خود را فاش می‌کند، مسلم است که در وهله اول هیچ رازی ندارد که بتواند با آن، ایران یا محور مقاومت را غافلگیر کند. همانطور که طی ۷۰ سال گذشته خیانت و فریبکاری‌اش نشان داده که هرگز چیزی را که بتواند انجام دهد، فاش نمی‌کند. این رژیم اگر بتواند به کسانی که دشمن خود می داند، ضربه ای وارد کند، حتی یک لحظه در آن درنگ نمی‌کند».

پیام دوم این به اصطلاح‌ افشاگری، به نوشته العالم، ناامید کننده تر از پیام اول است، زیرا نشان می‌دهد که این موجودیت جعلی به دنبال تقویت خود با کمک رژیم‌ها و ارتش‌هایی است که به حمایت آمریکا متکی هستند همان‌طور که خود اسرائیل به آن اتکا دارد. تنها تفاوت آن‌ها در این است که آن ارتش‌ها به آمریکا پول می‌دهند تا از آن حفاظت کند، در حالی که ارتش اشغالگر از آمریکا پول می‌‌گیرد تا از منافع آن در منطقه محافظت کند.

العالم در ادامه این تحلیل می‌نویسد: بر این اساس، واضح است که تلاش اسرائیل برای دخالت دادن کشورهای سازشکار عربی در ماجراجویی‌های خود یا وادار کردن آن‌ها به تأمین بودجه برای اجرای برنامه‌هایش، نشان‌دهنده احساس یتیم‌بودن اسرائیل و کشورهای عربی سازشکار پس از تصمیم اعلام‌نشده آمریکا مبنی بر رها کردن منطقه در زیر ضربات محور مقاومت است. تصمیمی که به دلیل هزینه‌بر بودن حضور آمریکا در منطقه برای این کشور، اتخاذ شده است.

بر اساس این تحلیل، در چنین شرایطی، یتیمان آمریکا چاره‌ای ندارند جز این‌که با چنین افشاگری‌های ناشیانه‌ای القا کنند که متحد هستند در حالی که حقیقت کاملاً برعکس آن است. به راستی اگر آمریکا نتواند از یتیمان خود محافظت کند، آیا اسرائیل می تواند از آن‌ها حفاظت کند؟

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.